Skäll och tröst...

Varför ska jag hela tiden råka ut för trubbel när det gäller ekonomi. Fick betala igen 40 000 kr till min kommun under mammaledigheten då de inte visste att jag var mammaledig. Jag menar...hallååååååå...ska de inte hålla koll på oss lite? Jag kunde ha gått vidare med mitt liv, men jag är ju en sådan laglydig medborgare att jag faktiskt kollar upp saker och ting. Fick betala igen...tur att jag inte använt upp dem. Surt!

Nu är jag i onåd med försäkringskassan då jag inte ändrat min lön där. Men hur ska jag veta att sådant inte sker automatiskt. Ska de inte hålla koll på oss? Inte konstigt att folk tar mer pengar än de ska då de skiter i att informera. Nu har jag suttit i telefon hela morgonen med lönekontoret, skolan och försökringskassan och ömsom fått skäll och ömsom blivit tröstad (tack Eija).

Det jag vet nu är att jag själv ska ändra min lön och min årsarbetstid. Se upp alla nubies till föräldrar... Sedan fick jag en liten fin överaskning också av lönekontoret. Jag får ingen lön på hela augusti. Nästa gång ska jag knipa och föda barn på ett lov...det kan jag rekommendera till alla lärare.

Välkommen till verkligheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0